2015. július 26., vasárnap

Tejszínes csirkés pite

Már nagyon sok külföldi oldalon találkoztam a "chicken pot pie" receptjével.Eddig nem éreztem késztetést arra,hogy elkészítsem,mert annyira nem izgatta a fantáziám,de tudtam hogy egyszer el kell jönnie annak a pillanatnak amikor úgy döntök megalkotom a saját "pie"omat.Íme....




Hozzávalók

- 3 szelet csirkemell (saját ízlés szerint bepácolva)
- 2 kisebb répa
- 1 kisebb zeller
- 1 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 cs leveles tészta
- 1 csésze borsó
- 1 csésze tej
- 1/2 csésze tejszín
- 6 ek vaj
- 2 ek teljes kiörlésű liszt
- 1 tojás
- 2 tk toscana fűszerkeverék
- só
- bors

A bepácolt csirkemellet 200C fokra előmelegített sütőben megsütjük.Közben egy edényben a vajat felolvasztjuk és hozzá adjuk az apróra vágott vöröshagymát, és a zúzott fokhagymát.Ha már kezd üvegesedni,mehet hozzá az apróra vágott sárgarépa és a zeller,majd sózzuk,borsozzuk.Mikor a zöldség kezd puhulni,hozzáadjuk a lisztet.A tejet és a tejszínt elkeverjük,majd folyamatos kevergetéssel hozzáadjuk a zöldségekhez.Forraljuk fel,majd amikor kezd sűrűsödni adjuk hozzá a borsót és a felaprított csirkemellet,és főzzük kb 10 percig.Egy nagy tűzálló tálba egyenletesen oszlassuk el a zöldséges csirkét.A leveles tésztát a tál nagyságától függően vágjuk kb 10-12 csíkra.Ezután mindenkinek a saját kreativitásán múlik,hogy hogyan helyezi rá a tésztát(Én rácsos formában pakolgattam rá).Kenjük meg a felvert tojással,és addig süssük míg szép aranybarna nem lesz.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése